Digital

Kwaliteit, snelheid en first time right zijn essentieel in klantcontact

Uw klanten verlangen zo snel mogelijk het juiste antwoord op hun vragen. Waar mogelijk zoekt men het antwoord zelf op. Dit vereist een effectieve inzet van mensen en digitale technologie.

De menselijke factor in de dialoog met uw klanten is en blijft belangrijk, maar de inzet verandert meer en meer naar complexe en waardevolle dialogen. Door de inzet van digitale technologie zorgen we ervoor dat eenvoudige taken niet onnodig veel tijd kosten en uw klanten zoveel mogelijk zelf kunnen doen. Belangrijke voordelen zijn een 24/7 beschikbaarheid en geen wachttijden. De klanttevredenheid stijgt en de operationele kosten dalen.

Proces automatisering

Backoffice processen kunnen veelal geautomatiseerd worden door middel van de inzet van robots. Denk hierbij aan Robotic Process Automation waarbij handelingen die normaal gesproken door medewerkers uitgevoerd worden nu geautomatiseerd worden.
Nog een stap verder gaat Cognitive Process Automation waarbij robots in staan zijn om gesproken of geschreven taal van klanten te begrijpen en de bijbehorende handelingen uit te voeren.

Door proces automatisering helpen we u met het efficiënter inrichten van klantcontactprocessen.

Selfservice

De klantrelatie schuift meer en meer naar zelfbediening en gemak. Dit herkent u ongetwijfeld.

Door het bouwen van dynamische kennisbanken en online klantportalen helpen we uw klanten als zij online antwoord zoeken op hun vraag of inzicht willen hebben in hun persoonlijke situatie. Bij een dynamische kennisbank wordt conversatie toegevoegd aan een statische kennisbank. De inzet van een chatbot bijvoorbeeld die de klant op gestructureerde wijze door de kennisbank leidt naar het juiste antwoord.

Medewerker ondersteuning

Tijdens het contact met een klant kunnen medewerkers geholpen worden door een robot. Deze robot kijkt en luistert mee met het klantcontact en kan de medewerker ondersteunen bij het vinden van het juiste antwoord of het doen van de juiste aanbieding. Het contact verloopt hierdoor sneller, er is minder kans op fouten en verkoopkansen worden optimaal benut.

Benieuwd welke technologie uw klantcontact kan ondersteunen? Maak een afspraak

Op deze website gebruikt Soleo cookies en vergelijkbare technieken om de website goed te kunnen laten werken en om te analyseren hoe de website wordt gebruikt. Meer informatie