Kostenpost of waarde creatie?

De waarde van goed onderzoek wordt door veel bedrijven onderschat. Het wordt al snel als kostenpost gezien. Het tegendeel is waar. Goed markt- en klantonderzoek levert alleen al besparingen op omdat u ermee voorkomt tijd en geld te investeren in de ‘verkeerde’ bedrijven. Gelijktijdig levert het u een schat aan informatie op over hoe en op welk moment u aandacht kunt geven aan bedrijven met voldoende omzetpotentie.

Soleo Business is gespecialiseerd in kwalitatief en kwantitatief onderzoek. In sommige gevallen is onderzoek te integreren in leadgeneratie of bij het maken van klantafspraken.


Klanttevredenheidsonderzoek (KTO)

Natuurlijk is het belangrijk te weten hoe uw klanten over u denken. En in welke mate u tegemoet komt aan hun wensen en behoeften. Met een kwalitatief onderzoek kunt u nog meer bereiken.

Tijdens een KTO kunnen we tevens uw USP’s toetsen en meer inzicht krijgen in uw concurrentiepositie. Soleo helpt u graag bij de opzet van uw onderzoek of kan uw onderzoek volledig uit handen nemen.
Wist u trouwens dat de meeste onderzoeken zich al direct terugverdienen omdat we gedurende het onderzoek de koopsignalen herkennen en hierop kunnen inspelen?


Klant potentieel onderzoek (KPO)

Ken uw klant!
Het is algemeen bekend dat het eenvoudiger is om uw product of dienst te verkopen aan een bestaande klant of oud-klant dan een een potentiële klant. Dat betekent ook dat u mogelijk – of zelfs waarschijnlijk – omzet bij bestaande klanten laat liggen. Maar hoeveel en bij welke klanten? Oftewel waar liggen uw kansen? Dat zoeken wij graag voor u uit met een klant potentieel onderzoek.

We onderzoeken op de eerste plaats of uw klant eenzelfde soort of aanvullende dienst of product bij een concurrent afneemt. Daarnaast onderzoek we in welke mate uw klanten op de hoogte zijn van uw gehele assortiment of portfolio. Tot slot identificeren we alle stakeholders bij uw klant en maken alle informatie voor uw inzichtelijk.

Net promotor score (NPS)

Kent u de NPS score van uw bedrijf, product of dienstverlening?
Veel bedrijven zijn al tevreden wanneer ze door hun klanten met een 7 worden beoordeeld. Uit onderzoek blijkt echter dat alleen cijfers van een 9 of hoger ook een substantieel hogere klantloyaliteit tot gevolg hebben. En dat is waar het u natuurlijk om gaat.

Uit de NPS score blijkt onder andere welk percentage van uw klanten echt loyaal is en welke ogenschijnlijk tevreden klanten u wellicht eenvoudig inwisselen voor een andere leverancier. Soleo helpt u graag bij het opzetten en uitvoeren van een NPS onderzoek. We kunnen dit combineren met een Customer Effort onderzoek, indien dit bij uw product of dienstverlening past. Zelfs op kleinere schaal leveren deze onderzoeken al verbluffend veel informatie en goede resultaten op.

Onderzoek uw samenwerking met Soleo

Op het moment dat wij in uw opdracht starten met leadgeneratie of het maken van afspraken voor uw verkopers, adviseurs of inspecteurs, is dit vaak de beginfase van de customer journey van uw nieuwe klant. Juist in deze fase van de klantreis is het belangrijk te weten hoe dit contact wordt ervaren, zowel voor u als voor ons. Daarom biedt Soleo de mogelijkheid om gedurende iedere actie de tevredenheid over het gevoerde gesprek te laten meten. Dit kan bijvoorbeeld door een IVR (Interactive Voice Respons) waarmee de kan direct na het gesprek zijn tevredenheid kan uiten.

Het is ons doel om relevant te zijn in de beleving van uw (potentiële) klanten. Naast de bewuste -functionele – klantbeleving besteden we ook veel aandacht aan de onbewuste – emotionele – klantbeleving.

Interesse in een vrijblijvend gesprek met één van onze adviseurs?
ContactSoleo Contact
Copyright Soleo Contact Centers B.V. © 2023 beveiligd met reCAPTCHA Positionering door

Op deze website gebruikt Soleo cookies en vergelijkbare technieken om de website goed te kunnen laten werken en om te analyseren hoe de website wordt gebruikt. Meer informatie