• Stuur als link

Dit zijn de mensen van Soleo

Alco Bosch, Algemeen Directeur

"Onze speerpunten zijn kwaliteit, innovatie, openheid en flexibiliteit".


Verantwoordelijk voor het bepalen van de strategische richting en specialist op het gebied van sales en leadgeneratie.

Na het afronden van de studie Telematica aan de HTS te Hilversum heeft Alco Bosch enkele jaren gewerkt voor PTT Telecom als Chef Uitvoering en Projectmanager. Van 1996 tot 2000 was hij werkzaam bij KPN Telecom als Projectmanager en in die hoedanigheid verantwoordelijk voor het implementeren van grootschalige projecten waaronder het opzetten van een Joint Venture tussen KPN en SNT, wat resulteerde in het callcenter Telecom Teleservices (TTS).

Van 2000 tot 2008 heeft Alco Bosch diverse functies bekleed binnen SNT: Als Salesmanager was hij verantwoordelijk voor de groei van de telecom accounts in Europa, als Salesdirector was hij verantwoordelijk voor de omzetgroei om het grootste account van SNT, en als Directeur SNT Outbound heeft hij binnen SNT een separate Outbound Organisatie opgezet waarvan hij eindverantwoordelijke was.

In 2008 is Alco Bosch gestart met zijn eigen bedrijf Soleo Contact Centers BV waarvan hij in de hoedanigheid van Algemeen Directeur eindverantwoordelijk is voor alle activiteiten van het bedrijf.



Patricia Schra, Client Director

"Continue meten zorgt ervoor dat we continue verbeteren en het contact waardevoller maken".


Verantwoordelijk voor het operationele- en projectmanagement en succesvol in het combineren van technische- en inhoudelijke kennis en flexibiliteit.

Tijdens haar studie Duits/Duitslandstudies aan de Universiteit van Groningen kwam Patricia Schra in aanraking met de callcenterbranche. Zij heeft naast haar studie meerdere jaren gewerkt als outbound callcenteragent en later als Supervisor. Na het afronden van haar studie in 2002 is zij werkzaam geweest voor het ministerie van LNV.

In 2004 is Patricia Schra wederom in de contactcenterbranche terechtgekomen. Van 2004 tot 2007 heeft zij als Teammanager gewerkt voor SNT waar zij verantwoordelijk was voor de aansturing van callcenteragents op een outbound B2B project van KPN en later op een inbound B2C project voor Nuon. Van 2007 tot 2008 was zij in de functie van Client Service Manager verantwoordelijk voor het aansturen van de outbound projecten van SNT op de vestiging te Groningen.

Van 2008  tot en met april  2017  werkte Patricia Schra als Contactcenter Manager voor Soleo Contact Centers  en was in die hoedanigheid verantwoordelijk voor de operationele aansturing en het project- en clientmanagement.

Sinds mei 2017 vervult zij binnen Soleo Contact Centers de rol van Client Director



Joyce van Hattem, ContactCenter Manager

“Bij ons gaan kwaliteit en kwantiteit hand in hand.  Door monitoring, coaching, persoonlijke aandacht en permanente educatie helpen wij onze adviseurs iedere dag om van goed naar beter te komen.”


Joyce is 1 april dit jaar bij ons begonnen als contactcenter manager en is verantwoordelijk voor het operationele deel van onze organisatie.

Naar jaren werkzaam te zijn geweest in de uitzend-, re-integratie en detachering branche, zette Joyce zette in 2010 voor het eerst haar voeten op een belvloer in een klantcontactcenter.

Als projectmanager voor P&B projecten zette ze o.a. nieuwe afdelingen op voor KPN en maakte ze kwaliteit- en verbeterplannen voor diverse projecten binnen KPN en ING . Verder was ze verantwoordelijk voor het insourced management van meerdere projecten van P&B en in die rol heeft ze zich alle aspecten van het vak haar eigen gemaakt. Deze rol heeft zij 6 jaar lang vervult

Haar specialisaties zijn flexibiliteit en kwaliteitsmanagement, HR en verzuimmanagement.



Peter Hüther, Manager Business Intelligence

"Soleo werkt niet alleen voor een klant, maar werkt samen met de klant om de dienstverlenging kwalitatief en innovatief op een zo hoog mogelijk niveau te krijgen en te houden. "


De rode draad binnen Peter Hüther’s carrière is de klant- en gebruikersgerichtheid en met name de gebruikersvriendelijkheid van werkprocessen, applicaties, trainingen en documentatie.

Door een goede analyse van de taken, gebruikers en data kan Peter voor iedere opdrachtgever een op maat gemaakte oplossing implementeren. Een oplossing die door continue evaluatie steeds wordt verbeterd.



Patty Stein, Client Service Manager

“The only way to do great work is to love what you do”.


Ik ben Patty Stein-Schotmans en bijna 22 jaar werkzaam in facilitaire contactcenters, waarvan 11 jaar bij Webhelp (voormalig SNT) en 10 jaar bij Telemail.

Ruim 1 jaar werkzaam geweest bij Reed Business Information om daar een inhouse callcenter op te zetten (B2B) Verschillende functies bekleed, zoals Senior Teammanager, Operations Manager, Client Manager Outbound en Client Manager (B2B, B2C).

Momenteel, sinds half april, met veel plezier werkzaam bij Soleo Contact Centers B.V. als Client Service Manager.

Verantwoordelijk voor enkele opdrachtgevers binnen onze organisatie en dagelijks houd ik mij bezig met alles wat hierop betrekking heeft.



Gijs Van den Brink, Sales Manager

“Soleo biedt een professionele contactoperatie die het verschil maakt door inzet van gepassioneerde mensen en prima (systeem)ondersteuning van de dialogen zie zij voeren”.


Gijs van den Brink is na enkele jaren uitgeefervaring in 2002 in de markt van facilitaire contactcenters beland.

Na verschillende sales- en marketing functie bij o.a. Cendris is hij in november 2015 als sales manager gestart bij Soleo.

De primaire taak van Gijs van den Brink is het binnenhalen van nieuwe opdrachtgevers voor Soleo, veelal in nauwe afstemming en samenwerking met Operatie en Directie.



Gerrie van Loenen, HR-Manager

“Soleo levert de klanten solide diensten met professionele medewerkers”.


”Na mijn schooltijd begonnen met werken en leren bij de Rabobank. Heb 25 jaar in deze financiële sector gewerkt op diverse afdelingen.  Sinds 2008 parttime begonnen bij Soleo naast het werken bij de Rabobank.  Bij de start van het bedrijf mij vooral bezig gehouden met de boekhouding. Sinds juli 2011 fulltime in dienst bij Soleo.

Mijn werkzaamheden zijn: facturatie, debiteuren-crediteurenbeheer en boekhouden en HR zaken.”



Dwight Gomes, Online Marketeer

“Als je alles beter weet heb je weinig bijgeleerd”.


Als Sales Support Medewerker/Online Marketeer werk ik nou samen met de Sales manager.

Tussen 2011 en 2016 heb ik bij Soleo gewerkt als Callcenter agent vervolgens heb ik de mogelijkheid gekregen om binnen Soleo door te groeien naar de functie Senior Agent binnen die functie was ik bezig met het versturen van rapportages naar opdrachtgevers en was ik traffic er op de werkvloer.

Vanaf Juni 2017 ben ik Sales Support Medewerker/Online Marketeer



Amanda Sterling, Coördinator Kwaliteit

“If you never try, you’ll never know”.


Sinds december 2010 ben ik begonnen met werken bij Soleo Contact Centers als callcenter agent. Dit heb ik 4,5 jaar met plezier gedaan toen ik de mogelijkheid heb gekregen om mij verder te ontwikkelen binnen Soleo Contact Center.

In mei 2015 ben ik begonnen met de functie Senior Agent. Heden in 2017 ben ik begonnen met de functie Coördinator Kwaliteit, binnen deze functie zal ik mij veelal bezig houden met kwaliteitsmetingen, coaching, het geven van trainingen en fungeren als vraagbaak.

Inmiddels ben ik 6,5 jaar werkzaam bij Soleo Contact Centers, dit doe ik iedere dag met veel plezier. Het is een jong bedrijf met steeds nieuwe ontwikkelingen wat het uitdagend en afwisselend maakt.



Bart Nijland, Team Manager

“Wanneer je ziet dat iemand iets goed doet, geef hem/haar dan een compliment; wanneer je ziet dat iemand iets fout doet, vraag dan of je kunt helpen”


Verantwoordelijk voor het aansturen en tot een hoger niveau tillen van de contactcentermedewerkers.

Na het afronden van de MTRO Toerisme begonnen bij Oad Reizen als verkoop en logistiek medewerker.

Sinds 2007 teamleider van zowel de verkoop als logistieke afdelingen mediterranen.

Sinds maart 2014 in dienst van Soleo als teammanager.

Soleo is een leuk callcenter waarbij we veel  service en sales projecten onder onze hoede hebben. Het is mooi om te zien dat agents zich ontwikkelen en beter worden op de projecten waarop zij bellen nadat zij  een coaching hebben gehad.   Ook is het goed om te zien dat agents de tips en tricks zij aangereikt krijgen,  worden gebruikt in de gesprekken en zo beter en professioneler over komen.  Ik werk met veel plezier bij Soleo. En zie de toekomst positief in doordat we steeds betere tools tot onze beschikking hebben om het uiteindelijke doel te behalen.



Dominic van de Bos, Team Manager

“Flexibel, doortastend en effectief. Soleo zet de klant centraal! Met ons team van enthousiaste medewerkers proberen altijd op een efficiënte manier de perfecte kwaliteit te leveren. Onze mensen staan altijd achter die dienst die ze uitvoeren”.


Dominic is in 2006 voor het eerst in aanraking gekomen met het callcenter werk. Tijdens zijn studie commerciële economie heeft hij als bij baan meerdere commerciële projecten gedaan als agent bij SNT Nederland.

Uiteindelijk vrij snel daar de opstap gemaakt naar Teamleider.

In 2008 is Soleo opgericht door Alco Bosch, Dominic is sinds April 2008 in dienst bij Soleo als Teamleider. In deze tijd heeft hij meerdere projecten in zijn beheer gehad, zowel service gerichte projecten als sales projecten.



Hans Luinge, Team Manager

"Mensen maken het verschil. De mensen bij Soleo doen dat zeker. Door hun professionaliteit en enthousiasme is het een team waar je van op kunt. Het motto is “beloven is doen”.




De Teammanagers en de Agents

Verantwoordelijk voor het afhandelen van de multichannel klantcontacten van de opdrachtgevers van Soleo.

De Teammanagers bij Soleo zijn verantwoordelijk voor het aansturen van de contactcentermedewerkers op al onze projecten. Allemaal hebben ze ruime ervaring als teammanager in de contactcenterbranche  bij onder andere SNT, D-Reizen, Bosch Communications Center, Teleperformance en Centerparcs  

Het “kloppend hart” van ons bedrijf zijn onze zeer enthousiaste, vakkundige agents die zich elke dag weer voor 100% inzetten voor onze opdrachtgevers en hun klanten.

Dit zijn de mensen van Soleo

Alco Bosch, Algemeen Directeur

"Onze speerpunten zijn kwaliteit, innovatie, openheid en flexibiliteit".


Verantwoordelijk voor het bepalen van de strategische richting en specialist op het gebied van sales en leadgeneratie.

Na het afronden van de studie Telematica aan de HTS te Hilversum heeft Alco Bosch enkele jaren gewerkt voor PTT Telecom als Chef Uitvoering en Projectmanager. Van 1996 tot 2000 was hij werkzaam bij KPN Telecom als Projectmanager en in die hoedanigheid verantwoordelijk voor het implementeren van grootschalige projecten waaronder het opzetten van een Joint Venture tussen KPN en SNT, wat resulteerde in het callcenter Telecom Teleservices (TTS).

Van 2000 tot 2008 heeft Alco Bosch diverse functies bekleed binnen SNT: Als Salesmanager was hij verantwoordelijk voor de groei van de telecom accounts in Europa, als Salesdirector was hij verantwoordelijk voor de omzetgroei om het grootste account van SNT, en als Directeur SNT Outbound heeft hij binnen SNT een separate Outbound Organisatie opgezet waarvan hij eindverantwoordelijke was.

In 2008 is Alco Bosch gestart met zijn eigen bedrijf Soleo Contact Centers BV waarvan hij in de hoedanigheid van Algemeen Directeur eindverantwoordelijk is voor alle activiteiten van het bedrijf.



Patricia Schra, Client Director

"Continue meten zorgt ervoor dat we continue verbeteren en het contact waardevoller maken".


Verantwoordelijk voor het operationele- en projectmanagement en succesvol in het combineren van technische- en inhoudelijke kennis en flexibiliteit.

Tijdens haar studie Duits/Duitslandstudies aan de Universiteit van Groningen kwam Patricia Schra in aanraking met de callcenterbranche. Zij heeft naast haar studie meerdere jaren gewerkt als outbound callcenteragent en later als Supervisor. Na het afronden van haar studie in 2002 is zij werkzaam geweest voor het ministerie van LNV.

In 2004 is Patricia Schra wederom in de contactcenterbranche terechtgekomen. Van 2004 tot 2007 heeft zij als Teammanager gewerkt voor SNT waar zij verantwoordelijk was voor de aansturing van callcenteragents op een outbound B2B project van KPN en later op een inbound B2C project voor Nuon. Van 2007 tot 2008 was zij in de functie van Client Service Manager verantwoordelijk voor het aansturen van de outbound projecten van SNT op de vestiging te Groningen.

Van 2008  tot en met april  2017  werkte Patricia Schra als Contactcenter Manager voor Soleo Contact Centers  en was in die hoedanigheid verantwoordelijk voor de operationele aansturing en het project- en clientmanagement.

Sinds mei 2017 vervult zij binnen Soleo Contact Centers de rol van Client Director



Joyce van Hattem, ContactCenter Manager

“Bij ons gaan kwaliteit en kwantiteit hand in hand.  Door monitoring, coaching, persoonlijke aandacht en permanente educatie helpen wij onze adviseurs iedere dag om van goed naar beter te komen.”


Joyce is 1 april dit jaar bij ons begonnen als contactcenter manager en is verantwoordelijk voor het operationele deel van onze organisatie.

Naar jaren werkzaam te zijn geweest in de uitzend-, re-integratie en detachering branche, zette Joyce zette in 2010 voor het eerst haar voeten op een belvloer in een klantcontactcenter.

Als projectmanager voor P&B projecten zette ze o.a. nieuwe afdelingen op voor KPN en maakte ze kwaliteit- en verbeterplannen voor diverse projecten binnen KPN en ING . Verder was ze verantwoordelijk voor het insourced management van meerdere projecten van P&B en in die rol heeft ze zich alle aspecten van het vak haar eigen gemaakt. Deze rol heeft zij 6 jaar lang vervult

Haar specialisaties zijn flexibiliteit en kwaliteitsmanagement, HR en verzuimmanagement.



Peter Hüther, Manager Business Intelligence

"Soleo werkt niet alleen voor een klant, maar werkt samen met de klant om de dienstverlenging kwalitatief en innovatief op een zo hoog mogelijk niveau te krijgen en te houden. "


De rode draad binnen Peter Hüther’s carrière is de klant- en gebruikersgerichtheid en met name de gebruikersvriendelijkheid van werkprocessen, applicaties, trainingen en documentatie.

Door een goede analyse van de taken, gebruikers en data kan Peter voor iedere opdrachtgever een op maat gemaakte oplossing implementeren. Een oplossing die door continue evaluatie steeds wordt verbeterd.



Patty Stein, Client Service Manager

“The only way to do great work is to love what you do”.


Ik ben Patty Stein-Schotmans en bijna 22 jaar werkzaam in facilitaire contactcenters, waarvan 11 jaar bij Webhelp (voormalig SNT) en 10 jaar bij Telemail.

Ruim 1 jaar werkzaam geweest bij Reed Business Information om daar een inhouse callcenter op te zetten (B2B) Verschillende functies bekleed, zoals Senior Teammanager, Operations Manager, Client Manager Outbound en Client Manager (B2B, B2C).

Momenteel, sinds half april, met veel plezier werkzaam bij Soleo Contact Centers B.V. als Client Service Manager.

Verantwoordelijk voor enkele opdrachtgevers binnen onze organisatie en dagelijks houd ik mij bezig met alles wat hierop betrekking heeft.



Gijs Van den Brink, Sales Manager

“Soleo biedt een professionele contactoperatie die het verschil maakt door inzet van gepassioneerde mensen en prima (systeem)ondersteuning van de dialogen zie zij voeren”.


Gijs van den Brink is na enkele jaren uitgeefervaring in 2002 in de markt van facilitaire contactcenters beland.

Na verschillende sales- en marketing functie bij o.a. Cendris is hij in november 2015 als sales manager gestart bij Soleo.

De primaire taak van Gijs van den Brink is het binnenhalen van nieuwe opdrachtgevers voor Soleo, veelal in nauwe afstemming en samenwerking met Operatie en Directie.



Gerrie van Loenen, HR-Manager

“Soleo levert de klanten solide diensten met professionele medewerkers”.


”Na mijn schooltijd begonnen met werken en leren bij de Rabobank. Heb 25 jaar in deze financiële sector gewerkt op diverse afdelingen.  Sinds 2008 parttime begonnen bij Soleo naast het werken bij de Rabobank.  Bij de start van het bedrijf mij vooral bezig gehouden met de boekhouding. Sinds juli 2011 fulltime in dienst bij Soleo.

Mijn werkzaamheden zijn: facturatie, debiteuren-crediteurenbeheer en boekhouden en HR zaken.”



Dwight Gomes, Online Marketeer

“Als je alles beter weet heb je weinig bijgeleerd”.


Als Sales Support Medewerker/Online Marketeer werk ik nou samen met de Sales manager.

Tussen 2011 en 2016 heb ik bij Soleo gewerkt als Callcenter agent vervolgens heb ik de mogelijkheid gekregen om binnen Soleo door te groeien naar de functie Senior Agent binnen die functie was ik bezig met het versturen van rapportages naar opdrachtgevers en was ik traffic er op de werkvloer.

Vanaf Juni 2017 ben ik Sales Support Medewerker/Online Marketeer



Amanda Sterling, Coördinator Kwaliteit

“If you never try, you’ll never know”.


Sinds december 2010 ben ik begonnen met werken bij Soleo Contact Centers als callcenter agent. Dit heb ik 4,5 jaar met plezier gedaan toen ik de mogelijkheid heb gekregen om mij verder te ontwikkelen binnen Soleo Contact Center.

In mei 2015 ben ik begonnen met de functie Senior Agent. Heden in 2017 ben ik begonnen met de functie Coördinator Kwaliteit, binnen deze functie zal ik mij veelal bezig houden met kwaliteitsmetingen, coaching, het geven van trainingen en fungeren als vraagbaak.

Inmiddels ben ik 6,5 jaar werkzaam bij Soleo Contact Centers, dit doe ik iedere dag met veel plezier. Het is een jong bedrijf met steeds nieuwe ontwikkelingen wat het uitdagend en afwisselend maakt.



Bart Nijland, Team Manager

“Wanneer je ziet dat iemand iets goed doet, geef hem/haar dan een compliment; wanneer je ziet dat iemand iets fout doet, vraag dan of je kunt helpen”


Verantwoordelijk voor het aansturen en tot een hoger niveau tillen van de contactcentermedewerkers.

Na het afronden van de MTRO Toerisme begonnen bij Oad Reizen als verkoop en logistiek medewerker.

Sinds 2007 teamleider van zowel de verkoop als logistieke afdelingen mediterranen.

Sinds maart 2014 in dienst van Soleo als teammanager.

Soleo is een leuk callcenter waarbij we veel  service en sales projecten onder onze hoede hebben. Het is mooi om te zien dat agents zich ontwikkelen en beter worden op de projecten waarop zij bellen nadat zij  een coaching hebben gehad.   Ook is het goed om te zien dat agents de tips en tricks zij aangereikt krijgen,  worden gebruikt in de gesprekken en zo beter en professioneler over komen.  Ik werk met veel plezier bij Soleo. En zie de toekomst positief in doordat we steeds betere tools tot onze beschikking hebben om het uiteindelijke doel te behalen.



Dominic van de Bos, Team Manager

“Flexibel, doortastend en effectief. Soleo zet de klant centraal! Met ons team van enthousiaste medewerkers proberen altijd op een efficiënte manier de perfecte kwaliteit te leveren. Onze mensen staan altijd achter die dienst die ze uitvoeren”.


Dominic is in 2006 voor het eerst in aanraking gekomen met het callcenter werk. Tijdens zijn studie commerciële economie heeft hij als bij baan meerdere commerciële projecten gedaan als agent bij SNT Nederland.

Uiteindelijk vrij snel daar de opstap gemaakt naar Teamleider.

In 2008 is Soleo opgericht door Alco Bosch, Dominic is sinds April 2008 in dienst bij Soleo als Teamleider. In deze tijd heeft hij meerdere projecten in zijn beheer gehad, zowel service gerichte projecten als sales projecten.



Hans Luinge, Team Manager

"Mensen maken het verschil. De mensen bij Soleo doen dat zeker. Door hun professionaliteit en enthousiasme is het een team waar je van op kunt. Het motto is “beloven is doen”.




De Teammanagers en de Agents

Verantwoordelijk voor het afhandelen van de multichannel klantcontacten van de opdrachtgevers van Soleo.

De Teammanagers bij Soleo zijn verantwoordelijk voor het aansturen van de contactcentermedewerkers op al onze projecten. Allemaal hebben ze ruime ervaring als teammanager in de contactcenterbranche  bij onder andere SNT, D-Reizen, Bosch Communications Center, Teleperformance en Centerparcs  

Het “kloppend hart” van ons bedrijf zijn onze zeer enthousiaste, vakkundige agents die zich elke dag weer voor 100% inzetten voor onze opdrachtgevers en hun klanten.
  • Bel ons
  • Mail ons